Bra att veta inför resan

Att ha i åtanke när du gör din förfrågan

Ju mer information du kan tillhandahålla om vad du vill ha ut av våra tjänster, desto bättre. Vi skräddarsyr alltid varje resa för att den ska passa just er, därför kan samma resa se annorlunda ut beroende på grupp.

Att tänka på när du planerar din resa

Det finns lagstadgade kör- och vilotider som yrkesförare måste följa. Vi ser alltid till så att resan du beställer garanterar att föraren följer dessa regler. I vissa fall kan det innebära att vi måste justera din planerade resa, dock görs detta alltid i samråd med dig som kund.

Du som beställare har ett ansvar

Detta innebär att du som beställer bör kontrollera den bokningsbekräftelse du erhåller från oss. Skulle någon information vara felaktig eller avvika från vad som avtalats bör du kontakta oss snarast så att felet kan rättas till, innan resan påbörjas. Detta gäller även vid eventuella förändringar som kan uppstå som påverkar förutsättningarna för resan.

Vad händer om bussen går sönder?

Om något skulle inträffa under resan så har vi förutom egna bussar även ett stort kontaktnät som garanterar att vi kan ordna fram en ny buss åt er inom rimlig tid. Under sådana omständigheter kan dock vissa förseningar uppstå.

Bra att veta

Vi har som policy att inte tillåta resväskor, ryggsäckar eller dylikt inne i själva bussen utan placerar detta i bussens bagageutrymme. Vi gör detta för er säkerhet så att resenärer inte ska riskera att träffas av lösa föremål vid en eventuell hastig inbromsning eller annan händelse.

Att tänka på vid skol- och förskoleutflykter

Informera barnens föräldrar att packa eventuell matsäck separat i ryggsäcken om denna är beräknad att förtäras ombord, detta p.g.a. ovanstående nämnda säkerhetsskäl. Det är också bra att veta vad som tillåts förtäras ombord eller ej. Dryck och frukt får utan förbehåll förtäras, skulle annat medhavas vill vi att ni meddelar oss i förväg eftersom våra chaufförer annars inte tillåter detta.

OBS! Absolut förbud mot förtäring av nötter ombord på våra bussar, detta p.g.a. allergirisk.

Allmän information

Vi skräddarsyr varje resa för att kunna ge våra kunder snabb service med ett kostnadseffektivt resultat. Det ska kännas enkelt och naturligt att ha kontakt med oss på Bromma Buss. Som kund får du ett optimalt bemötande hos oss och vi tar ett helhetsansvar för att ni ska bli nöjda. Detta innebär att du som kund inte behöver vända dig till flera olika för att färsäkra dig om resultatet. Att erbjuda den bästa servicen är A och O för oss och därför försöker vi att besvara din förfrågan så snart som möjligt. Mer komplicerade förfrågningar så som ex. långfärdsresor eller utlandsresor kan dock dröja lite längre.